Modoc

In 2010 startte moeder Marja en dochter Linda een familiebedrijf. Allebei werkend in de recruitmentbranche, waren ze ervan overtuigd dat het anders kan. Ik heb ze mogen helpen met het ontwikkelen van hun huisstijl.

Carrièremaker in West-Brabant en Zeeland

Het begon met een gezamenlijke visie om persoonlijker en meer betrokken om te gaan met het sollicitatietraject. Inmiddels is Modoc uitgegroeid tot een organisatie met 17 professionals en 3 vestigingen in West-Brabant en Zeeland.

Marja en Linda hebben mij gevraagd om hun visie door te vertalen naar een passende huisstijl. Een huisstijl waarbij ze zich onderscheiden van de concurrent.

Opvallend oranje

In de huisstijl heb ik gebruik gemaakt van de kleur oranje. Oranje staat voor optimisme, kracht, energie, beweging en toegankelijkheid. Woorden die goed passen bij de dienstverlening en het enthousiasme van het familiebedrijf.

C0 M63 Y97 K0
#ff7800
C70 M57 Y58 K64
#333735

Een logo dat past

De oranje cirkel past precies in de letter O en D van het beeldmerk. Het is een knipoog naar de dienstverlening van de organisatie waarbij er een match wordt gezocht tussen opdrachtgever en werknemer.

Lettertype

De slanke letter in het lettertype dat is vastgesteld voor de huisstijl, oogt rustig en straalt professionaliteit uit.